de-ale copilariei

Ce-mi mai placeau povestile cand eram mica…iar Iulisa mi-a lasat un comment reamintindu-mi de autorii preferati. De abia astept sa ajung in orasul natal, sa ma duc la bunica mea, unde am copilarit si sa fac o razie a bibliotecii in cautarea povestilor atat de iubite…

Samburele – Lev Tolstoi

Mama a cumparat prune ca sa le dea copiilor dupa masa de pranz si le-a asezat pe o farfurie. Vania, care nu mai mancase pana atunci prune, le tot mirosea de zor. Tare-i mai placea cum miros si tare-ar mai fi vrut sa leguste! Tot dandu-le asa tarcoale, baietelul pandi clipa cand nu era nimeni inodaie si, nemaiputandu-se stapani, inhata o pruna si o manca. Cand s-a apropiat ora pranzului, mama a numarat prunele si vazand ca lipseste una, i-a spus tatalui. Stateau cu totii la masa si tatal a intrebat:
– Ia sa-mi spuneti, copii. Nu cumva a mancat cineva dintre voi o pruna?
– Nu, au raspuns copiii in cor.
Vania, rosu ca un rac, a spus si el:
– Nu, n-am mancat-o eu!
– Ca unul dintre voi a mancat pe ascuns o pruna, a mai spus tata, nu-i frumos deloc, dar nu despre asta-i vorba. Nenorocira-i alta. Fiecare pruna are un sambure. Si daca cineva nu stie cum sa le manance si inghite samburele, a doua zi moare. De asta mi-e frica. Atunci Vania, galben la fata, a zis repede:
– Ba nu, ca samburele l-am aruncat pe fereastra.
Toti au izbucnit in ras, iar Vania a inceput sa planga.

4 thoughts on “de-ale copilariei

  1. […] îi invit şi pe zinnaida, ioan usca, gânguritu, geanina, rokssana, psi-words, anastasia, androxa, lunabeteluna, lunapătrată, cella, alt cer senin, schtiel, melly, peter, cristi, tu1074, cosmin, mirela, […]

  2. iulisa says:

    Spre marea mea surprindere povestile, mi-au plăcut și imi plac si acum la fel de mult ca și atunci. Doar că le-am înțeles altfel atunci.
    Adesea cuget la copilaria mea si mi-as dori sa mai pot fi iarasi copil fara nici o grija.Cand ma gandesc la povestile copilariei noastre, imi vin in minte momente pretioase,

    Cred ca tuturor ni se intampla macar o data in viata, sa ne dorim sa fim din nou copii si sa retraim acele momente in care puteam visa la orice pentru ca nimic nu ne sta in cale.
    weekend de poveste!

  3. […] lor, eu zic că merită: teo negură, cristi, luna pătrată, androxa, vizualw, meşterul manole, lunabeteluna Share this:TwitterFacebookLinkedInEmailLike this:Like2 bloggers like this post. […]

Leave a Reply

