Day 6&7

Ultimele doua zile in Paris s-au concentrat mai mult pe a respira aerulul parizian inainte de a pleca inapoi spre est. Ne-am plimbat fredonand la vie en rose (culmea e ca in acelasi timp am trecut pe langa un saxofonist care canta aceleasi acorduri)  si zambind strengareste pe strazile cu sens unic, dar cu banda separata printr-o bordura pentru autobuze si biciclete (nu ca la noi, pe trotuar), de unde eram cazati pana la Piata Bastiliei, apoi inapoi pe malul Senei, pe langa plaja special amenajata si ne-am oprit pe podul unde indragostitii leaga lacatele pentru a simboliza dragostea lor eterna, iar apoi arunca cheia in apa (noi n-am gasit sa cumparam lacatel, dar numai pentru asta ne vom intoarce intr-o buna zi la Paris). Am facut o vizita si centrului de arta moderna, care era la 5 minute de unde locuiam noi. Centre Pompidou gazduieste, pe langa tablouri de Picasso si Kandinsky, o expozitie temporara dedicata artei fotografice si cinematografice a maestrului Brancusi, asta pe langa corpul de muzeu amenajat langa muzeu si ce descrie amanuntit studioul sau din Montparnasse, asa cum acesta l-a lasat. Nota bene: Daca inca nu ati implinit 26 de ani, primiti un bonus la vizitarea Parisului: intrari gratuite la muzee, intre 18 si 25 pentru membri UE si reducere pentru vizitarea turnului Eiffel.
Seara de sambata am petrecut-o cu piciorusele in apa fantanilor de la Louvru si privind apusul in departare, apoi ne-am retras in zona unde locuiam – am vrut sa ne cumparam bere (pentru ca la ei se bea in public), dar nu se mai serveau bauturi la supermarket dupa ora 21 (lege :|), iar cea de la terase depasea 8h pentru 250ml. Oh well, ne-am luat cate o doza de cola si am privit cum dansau negresele numai din fund, exact ca in videoclipurile hip-hoperilor straini.
Duminica am inceput-o cu un mic dejun parizian (delicios!) la o cafenea si am terminat-o tarziu in noapte, pe malurile Senei, ascultand un concert improvizat: un alb, un negru si un chinez s-au reunit intr-o trupa, distrand multimea adunata pe cover-uri celebre. Am disparut apoi in noapte, pe bulevardele pariziene, in lumina galbuie ce acoperea monumentele, cu gandul ca maine in zori de zi aveam avion…Parisul e intr-adevar un vis frumos.

Foto

Tagged , , , , , , , ,

Leave a Reply

