Day 1

Afara inca nu se intunecase si puteam sa admiram peisajul in mijlocul caruia poposisem, impanzit de paduri si verdeata si atipic pentru un aeroport international – micut, linistit si parca la marginea unui sat arhaic. Am zambit, stiind ca de fapt ne indreptam spre una dintre metropolele importante ale Europei. A, da, uitasem sa va dezvalui destinatia: Paris. Am trecut de controale si ne-am grabit in asteptarea bagajului de la cala, care ne-a dat ceva emotii aparand printre ultimele, destul de sifonat si ud, desi nu aveam nimic care sa se fi varsat in el. Imediat cum iesi din aeroportul Beauvais, pe dreapta va fi un ghiseu cu bilete pentru autocarele ce pleaca spre Paris, avand taxa de 15euro o calatorie. Drumul dureaza aproximativ o ora si un sfert, iar autocarul opreste la statia de metrou Porte Maillot. Gata, am ajuns, spuneam noi, coborand in tenebrele metroului parizian, destul de incalcit la prima vedere, dar usor de dibuit cu hartile pe care ti le dau gratis la metrou si cu indicatoarele extrem de utile puse din pas in pas (nu numai la metrou, ci si la suprafata – imposibil sa te pierzi in acest oras) – numai pentru a iesi din nou la lumina lunii undeva fix in inima Parisului, la statia de metrou Chatelet, la 5 minute de Louvre. Nu, nu am stat la vreun hotel de lux, ci am inchiriat un studio cochet, doar pentru simplul fapt ca avea bucatarie si am preferat sa ne gatim noi, fara sa mai dam bani pe restaurante (da, e adevarat ce se spune, capitala Frantei e un oras incredibil de scump). Nu ne-am dorit decat un loc unde sa dormim, pentru ca stiam ca o sa fim plecati non-stop. Iar pretul, per jour, era destul de avantajos in comparatie cu sezonul in care am fost. Pe una dintre ferestre zaream Centrul Pompidou, iar pe fereastra mica de la baie se infatisa solemna o biserica gotica, ale carei clopote le auzeam in fiecare zi. Locatia a fost, intr-adevar, perfecta, am mers doar de vreo 2 ori cu metroul, pentru ca de acolo ajungeam imediat la toate obiectivele turistice. Pentru cei care vor mai multe informatii, pot vizita acest site, pe care l-am descoperit la randul nostru cu ajutorul unei cunostinte. Revenind la etajul 6 al cladirii cu vedere la istorie, tin mortis sa ma laud ca proprietara mi-a spus ca vorbesc foarte bine frantuzeste, desi credeam ca e destul de ruginita. Noaptea ce a urmat am petrecut-o explorand imprejurimile, iar povestea zilelor ce s-au scurs in capitala modei, a branzeturilor cu mucegai si a iubirii, in posturile urmatoare…

Foto

Tagged , , , ,

Leave a Reply

