fluturi

“All change is not growth, as all movement is not forward.” (Ellen Glasgow)

Sunt sigura ca schimbarea e inevitabila in firea umana, dar modul in care gestionam aceasta schimbare conteaza pana la urma, daca o lasam sa afecteze insasi esenta noastra sau putem sa extragem doar partile bune din fiecare experienta care duce la acest fenomen. De cele mai multe ori suferinta ii schimba pe oameni. Pe unii, inconstient, fara ca ei sa realizeze impactul pe care il are asupra lor, le poate crea o teama, o fobie inerenta sau o mai mare grija pentru anumite lucruri. Le poate crea un tel in viata sau ii poate marca. Altii, dimpotriva, trec printr-o schimbare impusa de propria persoana – de exemplu, m-a parasit o fata, de acum toate celelalte vor suferi si ele asa cum am suferit eu, sau – nu am reusit sa intru la facultatea unde vroiam, nu mai dau la nici una. Oamenii prefera sa se complaca intr-o anumita stare sau alaturi de persoane care nu sunt cele mai bune pentru ei, dar care sunt acolo, iar a cauta mai departe e echivalent cu a merge pe un teren minat. Atunci cand intervine o schimbare care nu e benefica prefera sa “go with the flow” decat sa se impotriveasca, iar atunci cand apare una care le face bine, fug inapoi in trecut de frica noului, a necunoscutului. Ciudati si homo sapiens astia…tare ciudati…
Trebuie sa recunosc, nu-mi place cand vad o schimbare negativa in cei din jurul meu, desi fiecare lucru e apreciat din perspectiva propriului sistem de valori. Urasc cand oamenii se schimba din cauza jobului, a facultatii sau a prietenilor, cand devin mai ingamfati, se cred irezistibili sau, cel mai dureros, cand uita ca ai fost alaturi de ei in momentele dificile. Presupun ca si eu m-am schimbat, am devenit mai selectiva, mai sincera, taxez mai usor prostia cu ironie, acord increderea mai greu si pentru asta iert mai putin ca inainte, am asteptari mai mari din partea oamenilor ce ma inconjoara, dar si din partea mea si prefer sa impart afectiunea la un numar redus, dar intr-o cantitate mai mare. In rest, am aceleasi valori, sunt la fel de visatoare si raspund in continuare la 3 noaptea la telefon atunci cand cineva are nevoie de mine, asa cum o faceam si inainte. Poate ca asta e problema, nimeni nu mai sta sa se priveasca pe sine si prefera sa spuna ca celalalt s-a schimbat…
Totusi, daca nu am avea schimbare, atunci nu am avea nici fluturi…

Foto

Leave a Reply

