joc.joaca

“Si filozofia mea s-ar reduce la o singura dogma: joacă-te! jocul singur păstrează instinctul realităţii, trăieşte şi se mişcă în realitate. Toate celelalte dogme, morale sau imorale, sunt ţesute în şi din închipuiri.”

Mircea Eliade, “Isabel şi apele diavolului”

Trei copii, trecuti de 20 de ani, au facut ochii mari la vederea magazinului plin cu jucarii. Cate culori, cate modele, cate sunete, cata voie buna, cata distractie. Am incercat fiecare jucarie la rand. Am fi desfacut toate cutiile pentru a le incerca pe toate, daca am fi putut. Am fi vrut sa ne luam fiecare cate una…dar ne-am amintit ca banii nostri se duc pe lucruri de oameni mari acum si ne-am intristat putin. Am plecat spunand ca le vom lua pe toate copiilor nostri si ne vom juca cu ei. Sper sa avem atunci timpul sa facem asta. Pana atunci, nu incetam sa ne jucam…

Lucian Blaga – Trei Feţe

Copilul râde:
“Întelepciunea si iubirea mea e jocul!”
Tânarul cânta:
“Jocul si-ntelepciunea mea-i iubirea!”
Batrânul tace:
“Iubirea si jocul meu e-ntelepciunea!”

Leave a Reply

