why don’t you love me

Imi amintesc cu drag cand profa noastra de engleza din liceu ne povestea amintiri din viata ei, povesti din tinerete si mereu se sfarsea cu sfaturi importante pentru noi, un grup de tinere adolescente care se pregateau pentru marea lupta cu Viata. Unul dintre ele era “sa nu intrebi niciodata un baiat de ce nu te mai iubeste”. Trebuie sa recunosc, prima data in viata cand m-am lovit de un astfel de caz am uitat de orice vorbe intelepte si am intrebat, avand nevoie de explicatii pentru a-mi intregi tabloul de suferinta. Raspunsul a fost simplu…”nu stiu, pur si simplu nu te mai iubesc”. Atunci nu am putut intelege, mi se parea inadmisibil sa nu poti oferi o explicatie logica. Apoi, incetul cu incetul, am invatat pe propria-mi piele ca verbul a iubi nu ne apartine noua, nu-l putem conjuga la  persoana si timpul pe care il vrem, atunci cand vrem, ci inima isi face de cap intr-un mod incredibil, cu greseli gramaticale pe care creierul nu le poate concepe, cu fraze incurcate si lasand intotdeauna trei puncte la sfarsitul fiecareia. Nu poti intreba pe cineva de ce nu te mai iubeste, pentru ca probabil nici el/ea nu poate intelege de ce acest lucru se intampla – ar fi atat de usor sa alegem o persoana si sa o iubim tot restul vietii, dar nu toti au norocul asta. Nu e vina nimanui, nimeni nu poate controla inima si probabil viata ar fi plictisitoare daca am face-o. Trebuie sa invatam sa lasam oamenii din viata noastra sa plece, chiar daca nu vrem…asa ne putem gasi propria fericire. De fapt, inima e atat de sucita incat s-ar putea intoarce din drum – nu putem stii niciodata daca ne agatam prea tare de ea lasand-o fara aer.

Foto

Leave a Reply

