Train de vie

Mi-a spus cineva de curand ca sunt o visatoare. Dar ce sunt visele la urma urmei? Nu sunt ele proiectii ale unei realitati interioare ? Nu poate exista un univers paralel, o lume in care toate lucrurile sunt la fel, aceeasi oameni, insa in care fiecare are dreptul sa-si scrie propria poveste asa cum o vrea, fara sa fie incatusat de ceea ce este in jur, de lucruri independente de puterea lui, de lucruri pe care nu si le doreste si in fata carora se afla in imposibilitatea de a riposta ?

Cu ce gresesc eu la urma urmei ca visez ? nu fac rau nimanui cu visele mele, eu pot fi singura victima. Dar imi asum responsabilitatea acestor vise. Sunt constienta ca realitatea nu e asa cum vreau, asa ca lasati-ma sa-mi creez propria lume, o lume in care eu sa fiu fericita, o lume in care sa nu ma doara, o lume in care oamenii sunt buni, in care iubirea exista cu adevarat fara strop de suferinta, in care poti sa zambesti in fiecare zi si in care din fiecare incurcatura iesi invingator.

Asta m-a invatat “Train de vie”. Ca atunci cand lumea in care traim nu e asa cum vrem, avem tot dreptul sa ne ascundem in propria lume. O lume in care, in plin razboi mondial si holocaust, putem traversa meleaguri puse sub sigiliul armei naziste fara a pierde nici un singur om. O lume in care un nazist, un comunist, o femeie, un evreu si un tigan isi pot da mainile si pot fi toti egali. Pot privi inainte spre o lume mai buna, spre o viata fericita cu incredere si speranta in suflet.

Daca sunt la fel de nebuna ca Schlomo pentru ca imi imaginez o calatorie plina de veselie si cantec, plina de iubire, de pasiune si de rasete, o calatorie cu un final fericit, atunci lasati-ma in dulcea mea nebunie.

Leave a Reply

